دومین فارسی ::: نمایشگاه مجازی ایران

ساموئی
ساموئی بانکوک پاتایا دوربین عکاسی خرید اینترنتی
تايلند-هتل نمايشگاه-مجازي هديه-تبليغاتي فروشگاه-الکترونيک فروشگاه-اينترنتي
خريد-اينترنتي نمايشگاه-تخصصي مالزي-سنگاپور تحصيل-مالزي اقامت-مالزي
تور-نوروزي پوکت کانادا سامويي پاريس
بارکد ميکاپ مدل-ميکاپ يخچال-فريزر دوربين-عکاسي
دوربين-فيلمبرداري تلفن-سانترال مايکروفر تور-آفريقا تور-مراکش
تور-انگلستان کارت-صدا کارت-گرافيک برزيل جراحي-زيبايي
جراحي-سينه تور-ايتاليا جراحي-زيبائي جراحي-پلاستيک جراحي-بيني
ليزيک بارکدخوان جزيره-کيش قيمت ارمنستان
پکن شانگهاي مارماريس آنکارا تردميل
پاتايا مالزي پاتايا آنتاليا تايلند
توراروپا تورتايلند کيش تورچين تورآنتاليا
تورمالزي گوانگجو تور-خارجي بليط اندونزي
ويتنام پوکت نيکون دوربين سفر-دبي
سنگاپور مالزي-سنگاپو پاتايا-پوکت دبي-تور تور-فرانسه
سامويي کفپوش-پارکت نما-ساختمان معماري-داخلي درب-اتوماتيک
تور-پاتايا تور-آنتاليا تور-اروپا تور-مالزي تور-ترکيه
تور-چين تايلند-تور ويزاي-تحصيلي مايو کوهنوردي
تور-برزيل تور-هند تور-تايلند آفريقاي-جنوبي کازابلانکا
تور-کيش تور-قشم قونيه طبيعت اقامت-دبي
ويزاي-دبي ويزاي-چين ويزاي-کار مدل-لباس لباس-شب
لباس-زير تور-روسيه چرخ-خياطي خارجي-تور تايلند-هتل
تور-مشهد تايلند-پاتايا تايلند-بانکوک بلغارستان مزايده-مناقصه
روماني قيمت-موبايل قيمت-نوت-بوک قيمت-لپ-تاپ چاپ-ديجيتال
بارکد پرينتر سي-دي سي-دي-خام چاپ-افست
مد-لباس لباس-زنانه طاهاگشت لباس-شب
Custom Search

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۶, شنبه

دفتر حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

متن قانون:

ماده 1 (از قوانين)

از تاريخ تصويب اين اقنون به منظور تعميم بهداشت و درمان در مناطق روستائى كشور پيام‏آوران بهداشت متشكل از افراد گروه پزشكى مشمول خدمت وظيفه عمومى تشكيل مى‏گردد.

ماده 2 (از قوانين)

از تاريخ تصويب اين قانون و با رعايت اصل 147 قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران كليه افراد گروه پزشكى مشمول خدمت وظيفه عمومى كه از دانشگاها و مؤسسات آموزش عالى گروه پزشكى داخل و خارج كشور فارغ‏التحصيل مى‏شوند پس از طى آموزش مقدماتى نظامى كه بيش از 5/1 ماه به طول نخواهد انجاميد در زمان صلح در اختيار وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشكى قرار مى‏گيرند تا به عنوان پيام‏آوران بهداشت در مناطق روستائى كشور باقيمانده خدمت وظيفه عمومى دوره ضرورت را انجام دهند. تبصره 1- نيازهاى نيروى انسانى بهداشتى درمانى واحدهاى بهداشتى درمانى نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى از پيام‏آوران بهداشت موضوع ماده فوق‏الذكربه جز مشمولين موضوع ماده 4 اين قانون براساس تشخيص كميسيونى مركب از نمايندگانى از كميسيون بهدارى و بهزيستى مجلس شوراى اسلامى - وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشكى و ستاد فرماندهى كل قوا تأمين خواهد شد. تبصره 2- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكى موظف است محل خدمت پيام‏آوران بهداشت معرفى شده از مراكز آموزش نظامى نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى ايران را بر اساس سهميه‏اى كه براى هر يك از شهرستانها با توجه به محروميت و ميان جمعيت آنهاتعيين نموده است و با توجه به سهميه منظقه‏اى آنها تعيين نمايد.

ماده 3 (از قوانين)

مسئولين شبكه‏هاى بهداشتى درمانى هر شهرستان موظفند محل خدمت پيام‏آوران بهداشت سهميه شهرستان مربوطه را در يكى از مراكز بهداشتى درمانى روستاى تعيين نموده و يك نسخه از احكام مربوط را جهت اطلاع و نظارت در اختيار حوزه وظيفه عمومى شهرستان مربوطه قرار دهند. تبصره 1- استفاده از پيام‏آوران بهداشت سهميه هر شهرستان كه داراى تخصص در يكى از رشته‏هاى گروه پزشكى مى‏باشد در مراكز بهداشتى درمانى شهرى و بيمارستانها و مراكز توانبخشى شهرستان مربوطه بلااشكال است. تبصره 2- استفاده از پيام‏آوران بهداشت در مراكز بهداشتى درمانى شهرى و بيمارستانها و دانشكده‏هاى گروه پزشكى شهرهاى تهران، مشهد، شيراز، تبريز، اصفهان، كرج، قم، اهواز، كرمان، يزد، رشت و سارى ممنوع مى‏باشد. استفاده از تخصص‏هاى منحصر به فرد و مشمولين موضوع ماده 4 اين قانون در شهرهاى فوق‏الذكر از شمول ممنوعيت مذكور مستثنى خواهند بود.

ماده 4 (از قوانين)

به موجب اين ماده قانونى و به منظور تأمين هيأت علمى مورد نياز دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالى گروه پزشكى، كليه فارغ اتحصيلان (قبل و بعد از تصويب اين قانون) رشته‏هاى گروه پزشكى دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالى داخلى و خارج كشور كه داراى مدرك تخصيلى حداقل كارشناسى ارشد بوده و متعهد انجام حداقل 4 سال خدمت به عنوان عضو هيأت علمى در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالى كشور مى‏گردند، پس از ايفاء تعهد مذكور از انجام خدمت وظيفه عمومى معاف مى‏باشند. تبصره 1- دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالى مربوط موظفند چنانچه مشمولين ماده فوق از انجام خدمت مورد تعهد خود امتناع نمايند و يا در طى مدت انجام خدمت دوره تعهد به عللى از خدمت در دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالى مربوطه بركنار شوند، بلافاصله آنها را جهت رسيدگى به وضع مشموليتشان به نزديك‏ترين اداره وظيفه عمومى معرفى نمايند. تبصره 2- مشمولين موضوع ماده فوق موظفند در طول انجام خدمت مورد تعهد خود دوره مقدماتى آموزش نظامى را در يكى از مراكز آموزش نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى ايران و بر طبق برنامه زمانبندى شده‏اى كه مشتركاً توسط داشنگاه يا مؤسسه آموزش عالى ذيربط و اداره وظيفه عمومى مطنقه مربوطه تنظيم مى‏گردد انجام دهند. تبصره 3- ادامه تحصيل مشمولين موضوع اين ماده فوق در مقاطع تحصيلى بالاتر در طول انجام خدمت مورد تعهد مذكور بلامانع بوده و مدت تحصيلى اينگونه افراد به مدت خدمت مورد تعهد آنهافزوده خواهد شد. تبصره 4- مشمولين موضوع ماده فوق‏الذكر موظفند حداقل 1 سال از خدمت مورد تعهد خود را در يكى از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالى علوم پزشكى نوپا (دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالى كه پس از پيروزى انقلاب اسلامى تأسيس گرديده‏اند) كه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكى تعيين مى‏نمايد انجام دهند و مابقى خدمت مورد تعهد خود را در دانشگاه و يا مؤسسه آموزش عالى كه به آن تعهد انجام خدمت فوق‏الذكر را سپرده‏اند انجام دهند. تبصره 5- مشمولين موضوع ماده فوق مى‏توانند پس از انجام خدمت مورد تعهد مذكور، ساير خدمات موظف قانونى خود را نيز در دانشگاه و مؤسسه آموزش عالى مربوطه انجام دهند. تبصره 6- صلاحيت‏هاى عمومى (اخلاقى و سياسى) مشمولين موضوع ماده فوق بايد به تأييد هيأت مركزى گزينش استاد شوراى عالى انقلاب فرهنگى رسيده باشد. تبصره 7- دانشگاه تربيت مدرس و دانشكاه شاهد زير مى‏توانند به منظور تأمين هيأت علمى مورد نياز خود با هماهنگى وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكى از تسهيلات و مزاياى مقرر شده در ماده فوق استفاده نمايند.

ماده 5 (از قوانين)

خدمت پيام‏آوران بهداشت در مراكز بهداشتى درمانى و آموزشى موضوع ماده 3 اين قانون به منزله خدمت در نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى ايران و جزو خدمت وظيفه عمومى محسوب مى‏شود و افراد مذكور از لحاظ انضباطى و كيفيرى تابع قوانين و مقررات راجع به افراد وظيفه نيروهاى مسلح وبده و از لحاظ انجام خدمات بهداشتى و درمانى تابع قوانين و مقررات مورد عمل براى ساير افراد در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكى خواهند بود. تبصره 1- شبكه‏هاى بهداشتى درمانى شهرستانها موظفند در صورت غيبت پيام‏آوران بهداشت، موضوع را به حوزه وظيفه عمومى شهرستان مربوطه گزارش و پيگيرى نمايند. تبصره 2- مشمولين موضوع اين قانون كه موظف به بيتوته در محل خدمت خود مى‏باشند موظفند حسب اعلام نياز شبكه‏هاى بهداشتى درمانى شهرستانهاى مربوطه خدمات بهداشتى درمانى و آموزشى لازم را خارج از ساعات موظف ادارى در محل خدمت خود و يا به صورت دهگردشى در حوزه محل خدمت مربوطه ارائه دهند و براساس ضوابط مقرر در قانون نحوه اداره واحدهاى بهداشتى درمانى و آموزشى وزارت بهدارى و بهزيستى مصوب 12/10/1358 شوراى انقلاب اسلامى و يا ساير ضوابط مقررات مورد عمل در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكى و سازمانهاى مطنقه‏اى بهداشت و درمان استانها حق‏الزحمه دريافت نمايند.

ماده 6 (از قوانين)

برگ پايان خدمت وظيفه عمومى براى پيام‏آوران بهداشت پس از انجام باقيمانده خدمت وظيفه عمومى در مراكز بهداشتى درمانى و آموزشى مقرر در اين اقنون طبق گواهى‏هاى انجام كار صادره ازشبكه‏هاى بهداشتى درمانى شهرستانها و تأييد سازمانهاى منطقه‏اى بهداشت و درمان استانها توسط مراجع ذيصلاح در نيروهاى مسلح صادر و تحويل افراد ذينفع خواهد شد. تبصره - خدمت مشولين موضوع اين قانون جزو خدمات موضوع ماده 1 قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان مصوب 30/1/1367 مجلس شوراى اسلامى و ماده 1 قانون اصلاح خدمت خارج از مركز پزشكان، دندانپزشكان و داروسازان مصوب 4/3/1360 خواهد بود.

ماده 7 (از قوانين)

كليه هزينه‏هاى دوره آموزشى نظامى و حرفه‏اى مشمولين اين اقنون اعم از حقوق و مزايا، جيره غذائى، درمانى و يغره همچون گذشته به عهده وزارت دفاع و پشتيبانى نيروهاى مسلح بوده و پس از آن تا پايان دوره خدمت ضرورت به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكى خواهد بود كه از طريق شبكه‏هاى بهداشتى درمانى شهرستانهاى مربوطه خواهد شد. تبصره 1- آن قسمن از قانون معلمان، پزشكان و پيراپزشكان وظيفه مصوب 25/7/1369 مجل شوراى اسلامى كه در ارتباط با امور پزشكى و پيراپزشكى مى‏باشد لغو مى‏گردد و تشكيلات و امكانات مربوطه به ان با كليه اعتباران پيش‏بينى شده براى احرا آن جهت اجراءؤ قانون حوه تشكيل پيام‏آوران بهداشت اختصاص مى‏يابد و در اختيار دستگاههاى ذيربط قرار مى‏گيرد. تبصره 2- سازمان برنامه و وبدجه موظف است همه ساله معادل اعتبارى را كه براى اجراء بخش پزشكى و پيراپزشكى قانون معلمان و پزشكان و پيراپزشكان وظيفه پيش‏بينى شده بود را جهت اجراء اين اقنون به صورت رديف جداگانه‏اى در لوايح بودجه سالانه كشور منظور و تأمين نمايد. تبصره 3- كسرى اعتيار احتمالى ناشى از اجراى اين قانون از محل امكانات موجود و اعتبارات سالانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكى و سازمانهاى منطقه‏اى بهداشت و درمان استانها تأمين خواهد شد.

ماده 8 (از قوانين)

مسئول اجراى اين قانون حسب مورد وزارتخانه‏هاى دفاع و پشتيبانى نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى ايران و بهداشت، درمان و آموزش پزشكى خواهند بود و آئين‏نامه اجرائى اين اقنون مشتركاً توسط وزارتخانه‏هاى فوق الذكر و با همكارى ستاد فرماندهى كل قوا ظرف مدت 2 ماه تهيه و به تصويب هيأت وزيران خواهد رسيد.

ماده 9 (از قوانين)

قانون نحوه تأمين هيأت علمى مورد نياز دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالى كشور مصوب 1/3/1365 مجلس شوراى اسلامى و قانون اعزام دانشجو به خارج از كشور مصوب 25/1/1364 مجلس شوراى سالتمى و قانون معافيت بهداشت كاران دهان و دندادن و بهدارى (تكنيسينهاى بهداشت و مبارزه با بيماريها) از انجام خدمت وظيفه عمومى مصوب 16/2/1369 از اين قانون مستثنى بوده و كماكان به قوت خود باقيست ولى ساير قوانين مغاير با اين اقنون لغو و بالا اثر خواهد بود. قانون فوق مشتمل بر نه ماده و هفده تبصره طبق اصل 85 قانون اساسى در جلسه روز يكشنبه مورخ 2/10/1369 كميسيون بهدارى و بهزيستى تصويب و در جلسه علنى روز سه‏شنبه مورخ بيستم آذرماه يكهزار و سيصد و شصت و نه با 6 سال مدت اجراى آزمايشى آن موافقت شده بود در تاريخ 9/10/1369 به تأييد شوراى نگهبان رسيده است.

راهنمای کامل پرداخت اینترنتی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر