دومین فارسی ::: نمایشگاه مجازی ایران

ساموئی
ساموئی بانکوک پاتایا دوربین عکاسی خرید اینترنتی
تايلند-هتل نمايشگاه-مجازي هديه-تبليغاتي فروشگاه-الکترونيک فروشگاه-اينترنتي
خريد-اينترنتي نمايشگاه-تخصصي مالزي-سنگاپور تحصيل-مالزي اقامت-مالزي
تور-نوروزي پوکت کانادا سامويي پاريس
بارکد ميکاپ مدل-ميکاپ يخچال-فريزر دوربين-عکاسي
دوربين-فيلمبرداري تلفن-سانترال مايکروفر تور-آفريقا تور-مراکش
تور-انگلستان کارت-صدا کارت-گرافيک برزيل جراحي-زيبايي
جراحي-سينه تور-ايتاليا جراحي-زيبائي جراحي-پلاستيک جراحي-بيني
ليزيک بارکدخوان جزيره-کيش قيمت ارمنستان
پکن شانگهاي مارماريس آنکارا تردميل
پاتايا مالزي پاتايا آنتاليا تايلند
توراروپا تورتايلند کيش تورچين تورآنتاليا
تورمالزي گوانگجو تور-خارجي بليط اندونزي
ويتنام پوکت نيکون دوربين سفر-دبي
سنگاپور مالزي-سنگاپو پاتايا-پوکت دبي-تور تور-فرانسه
سامويي کفپوش-پارکت نما-ساختمان معماري-داخلي درب-اتوماتيک
تور-پاتايا تور-آنتاليا تور-اروپا تور-مالزي تور-ترکيه
تور-چين تايلند-تور ويزاي-تحصيلي مايو کوهنوردي
تور-برزيل تور-هند تور-تايلند آفريقاي-جنوبي کازابلانکا
تور-کيش تور-قشم قونيه طبيعت اقامت-دبي
ويزاي-دبي ويزاي-چين ويزاي-کار مدل-لباس لباس-شب
لباس-زير تور-روسيه چرخ-خياطي خارجي-تور تايلند-هتل
تور-مشهد تايلند-پاتايا تايلند-بانکوک بلغارستان مزايده-مناقصه
روماني قيمت-موبايل قيمت-نوت-بوک قيمت-لپ-تاپ چاپ-ديجيتال
بارکد پرينتر سي-دي سي-دي-خام چاپ-افست
مد-لباس لباس-زنانه طاهاگشت لباس-شب
Custom Search

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۷, یکشنبه

افزایش آمار کودکان فقیر در آلمان

افزایش آمار کودکان فقیر در آلمان

فزایش تعداد کودکان فقیر در آلمان، دولت این کشور را به فکر چاره انداخته است

بر اساس طرح‌های وزیران کار و خانواده، کمک‌‌های مالی برای سرپرستی فرزندان، به خانواده‌های بیشتری تعلق خواهد گرفت. بر اساس طرح‌های وزیران کار و خانواده، کمک‌‌های مالی برای قیمومییت فرزندان، به خانواده‌های بیشتری تعلق خواهد گرفت.

به گزارش دويچه وله به نقل از روزنامه پاساور نویه پرسه، اورزولا فون در لاین (Ursula von der Leyen)، وزیر خانواده‌ی وابسته به حزب دموکرات مسیحی، و فرانتس مونته فرینگ (Franz Müntefering)، وزیر کار و یکی از چهره‌های برجسته‌ی حزب سوسیال دموکراسی، خواهان آنند که خانواده‌های کم‌درآمد کمک مالی بیشتری برای حذانت فرزندان خود دریافت کنند.

سایت اینترنتی هفته‌نامه‌ اشپیگل می‌نویسد، فون در لاین مدتی ا‌ست که پشت پرده، حزب خود را در این رابطه تحت فشار گذاشته است، تا جایی که رهبران حزب روز دوشنبه‌ (۲۰ ژوئیه) در مورد طرح پیشنهادی وی به شور می‌نشینند.

در این طرح قید شده است که سدهای موجود برای دریافت "کمک‌ مالی اضافی برای سرپرستی فرزندان" (Kinderzuschlag) آسان شود و خانواده‌های بیشتری به دریافت این گونه کمک‌ها نایل آیند. وی علاوه براین، مایل است که مالیات مستقیم برای کالا‌های کودکان از ۱۹ درصد به ۷ درصد کاهش یابد.

"کمک‌ مالی اضافی برای سرپرستی فرزندان" به خانواه‌هایی تعلق می‌گیرد که درآمدشان کم است و با این حال، سرپرستی فرزندان زیر ۲۵ سال خود را به عهده دارند. سقف این کمک مالی‌، برای هرفرزند ماهانه۱۴۰ یورو است که حداکثر تا ۳ سال پرداخت می‌شود. این کمک مالی علاوه بر "پول برای سرپرستی فرزند" (Kindergeld) پرداخت می‌شود؛ کمک‌معاشی که والدین برای مخارج فرزندانشان، حداقل تا ۱۸ سالگی آنان از دولت می‌گیرند.

کسانی که کمک‌هزینه یا حقوق بیکاری موسوم به "هارتس ۴" (Hartz IV) را دریافت می‌کنند، از "کمک‌ مالی اضافی برای سرپرستی فرزند" محرومند. فرزندان این افراد، خودشان کمک‌معاشی معادل ۶۰ تا ۸۰ درصد آنچه که شامل بزرگسالان می‌شود، از دولت دریافت می‌کنند.

در سال ۲۰۰۲ در سیستم "کمک‌های امور اجتماعی" اصلاحاتی به‌وجود آمد که وضعیت بسیاری از بیکاران را به مراتب بدتر کرد. سیستم پرداخت کمک‌های مالی موسوم به "هارتس ۴" نیز بخشی از این اصلاحات است که برای کمک به بی‌کاران و یا شاغلینی که درآمدشان کمتر از حداقل مخارج آنهاست، در نظر گرفته شد.

کمک‌های مالی کنونی نیازها را برطرف نمی‌کند

مارکوس کورت، یکی از کاشناسان اجتماعی حزب سبزها در گفت‌وگو با روزنامه‌ فرانکفورتر روندشاو ازمیزان "کمک‌های مالی دولتی برای مخارج فرزندان" انتقاد کرد. به گفته‌‌ وی، میزان کنونی کمک‌‌هزینه‌های دولتی، مخارج خانواده‌ها برای فرزندان نابالغشان را تأمین نمی‌کند، به همین خاطر دولت باید مخارج بالای خانواده‌ها برای مدرسه، ورزش و برنامه‌های اوقات فراغت فرزندانشان را در نظر بگیرد.

کورت می‌گوید که امروزه بسیاری از کودکان نمی‌توانند در غذاخوری مدرسه غذا بخورند، زیرا والدین آنها برای این‌چنین مخارجی پول ندارند. کورت از دولت خواست، سیستم جدیدی برای تعیین کمک‌های اجتماعی و "سبد مصرفی کودکان" ایجاد کند؛ "سیستم شفافی که پارلمان مشروعیت آن را تأیید کرده باشد".

هارتس ۴، سرسره‌ای برای سقوط به فقر

پس‌زمینه‌ی این بحث‌ها، آمار جدید کودکان در خانواد‌‌ه‌های فقیری است که ناچارند از کمک‌های اداره‌ی کار استفاده کنند. این میزان کودک فقیر در جمهوری فدرال آلمان بی‌سابقه است. به گزارش "آژانس فدرال کار"، در ماه مارس ۹۳ / ۱ میلیون کودک زیر ۱۵ سال نیازمند کمک‌های مالی دولت بوده‌اند. بر این اساس نزدیک به ۱۷ درصد از ۱۱/۵ میلیون کودک آلمان در فقر به‌سر می‌برند.

به گفته‌ کریستوف بوتروگه، پژوهشگر فقر، مادرانی که به‌ تنهایی سرپرستی فرزندان خود را به عهده دارند از رونق اقتصادی اخیر آلمان بی‌بهره مانده‌اند، زیرا کارفرمایان معتقدند که آنان به خاطر وجود فرزند، ازنظر زمانی انعطاف‌پذیر نیستند. به همین دلیل بوتر وگه، سیستم کمک‌های اجتماعی "هارتس ۴" را "سرسره‌ای برای سقوط به فقر" می‌نامد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر