دومین فارسی ::: نمایشگاه مجازی ایران

ساموئی
ساموئی بانکوک پاتایا دوربین عکاسی خرید اینترنتی
تايلند-هتل نمايشگاه-مجازي هديه-تبليغاتي فروشگاه-الکترونيک فروشگاه-اينترنتي
خريد-اينترنتي نمايشگاه-تخصصي مالزي-سنگاپور تحصيل-مالزي اقامت-مالزي
تور-نوروزي پوکت کانادا سامويي پاريس
بارکد ميکاپ مدل-ميکاپ يخچال-فريزر دوربين-عکاسي
دوربين-فيلمبرداري تلفن-سانترال مايکروفر تور-آفريقا تور-مراکش
تور-انگلستان کارت-صدا کارت-گرافيک برزيل جراحي-زيبايي
جراحي-سينه تور-ايتاليا جراحي-زيبائي جراحي-پلاستيک جراحي-بيني
ليزيک بارکدخوان جزيره-کيش قيمت ارمنستان
پکن شانگهاي مارماريس آنکارا تردميل
پاتايا مالزي پاتايا آنتاليا تايلند
توراروپا تورتايلند کيش تورچين تورآنتاليا
تورمالزي گوانگجو تور-خارجي بليط اندونزي
ويتنام پوکت نيکون دوربين سفر-دبي
سنگاپور مالزي-سنگاپو پاتايا-پوکت دبي-تور تور-فرانسه
سامويي کفپوش-پارکت نما-ساختمان معماري-داخلي درب-اتوماتيک
تور-پاتايا تور-آنتاليا تور-اروپا تور-مالزي تور-ترکيه
تور-چين تايلند-تور ويزاي-تحصيلي مايو کوهنوردي
تور-برزيل تور-هند تور-تايلند آفريقاي-جنوبي کازابلانکا
تور-کيش تور-قشم قونيه طبيعت اقامت-دبي
ويزاي-دبي ويزاي-چين ويزاي-کار مدل-لباس لباس-شب
لباس-زير تور-روسيه چرخ-خياطي خارجي-تور تايلند-هتل
تور-مشهد تايلند-پاتايا تايلند-بانکوک بلغارستان مزايده-مناقصه
روماني قيمت-موبايل قيمت-نوت-بوک قيمت-لپ-تاپ چاپ-ديجيتال
بارکد پرينتر سي-دي سي-دي-خام چاپ-افست
مد-لباس لباس-زنانه طاهاگشت لباس-شب
Custom Search

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۶, شنبه

بهداشت مو

استفاده نادرست از لوازم آرايشي مو، مراقبت نادرست از مو : بسياري از مردان و زنان از مواد شيميايي بر روي موي سرشان استفاده مي کنند مانند رنگ ها، سفيد کننده ها، مقاوم کننده ها و فرهاي دائمي. اگر اين وسايل به درستي مورد استفاده قرار نگيرند به ندرت به مو آسيب مي رسانند. در هر حال اگراستفاده از اين مواد بسيار زياد و به دفعات باشد مي تواند مو را ضعيف و شکننده کند. اگر اين مواد به مدت طولاني بر روي موي سر بماند نيز مي تواند مو را ضعيف و شکننده کند. اگر دو کار همزمان بر روي مو صورت گيرد يا اگر مويي را که قبلا سفيد شده دوباره سفيد کنيد به مو آسيب مي رساند. اگر مو به واسطه استفاده از اين گونه مواد شيميايي شکننده شود بهتر است استفاده از اين مواد را متوقف کرده تا موي شما رشد دوباره اي کرده و تقويت شود.

در آرايش هاي مو مانند دم اسبي کردن يا بافتن که مو کشيده مي شود نبايد خيلي محکم مو را کشيد و بست. مدل مو را بايد با مدلهاي مويي که آرامتر و شل تر مو را نگه مي دارند يک در ميان عوض کرد تا به مو آسيب نرسد. کشيدن دائمي مو باعث ايجاد کم مويي مخصوصا در اطراف حاشيه پوست سر مي شود.

شامپو کردن، شانه زدن يا برس کشيدن مي تواند با شکستن مو به آن آسيب برساند. استفاده از کرمها و يا شامپوهاي نرم کننده مو پس از شامپو زدن، مو را نرمتر کرده و شانه کردن مو را راحت تر مي کند. وقتي که مو خيس است شکننده تر است. از خشک کردن مو با حوله و به شدت، شانه زدن و برس کشيدن به سختي و خشونت بايد جدا خودداري کرد. ديگر از قانون 100 بار برس کشيدن پيروي نکنيد چرا که به موي شما آسيب مي رساند. در عوض از شانه هاي دانه درشت با فاصله زياد و برسهايي با سرهاي نرم و ملايم استفاده کنيد.

وضع حمل (زايمان): هنگاميکه يک خانم باردار است بيشتر موهاي او رشد مي کند. به هر حال پس از وضع حمل موها وارد دوره استراحت چرخه مو مي شوند. بعضي از خانمها در طي 2 تا 3 ماه متوجه ريزش موهايشان ميشوند. اين ريزش ممکن است از يک تا شش ماه طول بکشد، اما بالاخره برطرف خواهد شد.

تب بالا، عفونت شديد، آنفولانزاي شديد: بيماري ها نيز مي توانند باعث شوند مو در مرحله استراحت قرارگيرد. شخص ممکن است 4 هفته تا 3 ماه پس از تب بالا، بيماري سخت ياعفونت با ديدن ريزش شديد مو شوکه شود. اين ريزش مو معمولا خود به خو برطرف مي شود.

بيماري هاي تيروئيد: هر دو نوع کم کاري و پرکاري غده تيروئيد مي تواند ايجاد کم مويي نمايند. پزشک شما مي تواند با انجام تست هاي آزمايشگاهي بيماري تيروئيد شما را تشخيص دهد. ريزش مو (کم مويي) به همراه بيماري تيروئيد مي تواند با روش درماني صحيح برطرف شوند.

کمبود پروتئين در رژيم غذايي: بعضي از مردمي که به رژيم هاي شديد و سخت غذايي رو مي آورند که ميزان پروتئين آن کم است يا داراي عادات غذايي که شديدا آنرمال هستند مي باشند ممکن است دچار سوءتغذيه پروتئين شوند. بدن با رفتن به مرحله استراحت در رشد مو، پروتئين را در بدن ذخيره مي کند در نتيجه رشد مو دچار اختلال خواهد شد. ريزش موي بسيار شديد در سر، 2 تا 3 ماه بعد اتفاق خواهد افتاد و موها به آساني از ريشه کنده مي شوند. اين وضعيت مي تواند با خوردن مقدار کافي از پروتئين برطرف شود.

درمان هاي دارويي: بعضي تجويز داروها ممکن است ريزش موي موقتي را سبب شوند. مثلا داروهايي که براي بيماري هاي زير مورد استفاده قرار مي گيرند:
نقرس، آرتروز، افسردگي، فشار خون بالا، رقيق کننده خون، مصرف مقادير زياد ويتامين A هم مي توانند باعث ريزش مو شوند.

درمان هاي سرطان: بعضي از روشهاي درمان سرطان بر روند تقسيم سلولها در سلولهاي مو تاثير گذاشته و آن را متوقف مي نمايد. مو ها نازک مي شوند و به محض خروج از پوست سر مي شکنند. بيماران حتي ممکن است 90 درصد از موي سر خود را از دست بدهند. البته مو ها پس از اتمام دوره درمان دوباره رشد خواهند کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر