دومین فارسی ::: نمایشگاه مجازی ایران

ساموئی
ساموئی بانکوک پاتایا دوربین عکاسی خرید اینترنتی
تايلند-هتل نمايشگاه-مجازي هديه-تبليغاتي فروشگاه-الکترونيک فروشگاه-اينترنتي
خريد-اينترنتي نمايشگاه-تخصصي مالزي-سنگاپور تحصيل-مالزي اقامت-مالزي
تور-نوروزي پوکت کانادا سامويي پاريس
بارکد ميکاپ مدل-ميکاپ يخچال-فريزر دوربين-عکاسي
دوربين-فيلمبرداري تلفن-سانترال مايکروفر تور-آفريقا تور-مراکش
تور-انگلستان کارت-صدا کارت-گرافيک برزيل جراحي-زيبايي
جراحي-سينه تور-ايتاليا جراحي-زيبائي جراحي-پلاستيک جراحي-بيني
ليزيک بارکدخوان جزيره-کيش قيمت ارمنستان
پکن شانگهاي مارماريس آنکارا تردميل
پاتايا مالزي پاتايا آنتاليا تايلند
توراروپا تورتايلند کيش تورچين تورآنتاليا
تورمالزي گوانگجو تور-خارجي بليط اندونزي
ويتنام پوکت نيکون دوربين سفر-دبي
سنگاپور مالزي-سنگاپو پاتايا-پوکت دبي-تور تور-فرانسه
سامويي کفپوش-پارکت نما-ساختمان معماري-داخلي درب-اتوماتيک
تور-پاتايا تور-آنتاليا تور-اروپا تور-مالزي تور-ترکيه
تور-چين تايلند-تور ويزاي-تحصيلي مايو کوهنوردي
تور-برزيل تور-هند تور-تايلند آفريقاي-جنوبي کازابلانکا
تور-کيش تور-قشم قونيه طبيعت اقامت-دبي
ويزاي-دبي ويزاي-چين ويزاي-کار مدل-لباس لباس-شب
لباس-زير تور-روسيه چرخ-خياطي خارجي-تور تايلند-هتل
تور-مشهد تايلند-پاتايا تايلند-بانکوک بلغارستان مزايده-مناقصه
روماني قيمت-موبايل قيمت-نوت-بوک قيمت-لپ-تاپ چاپ-ديجيتال
بارکد پرينتر سي-دي سي-دي-خام چاپ-افست
مد-لباس لباس-زنانه طاهاگشت لباس-شب
Custom Search

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۸, دوشنبه

پوکت

پوکت

پوکت جزيره کوچکي در جنوب غربي تايلند هست. بعد از رسيدن به بانکوک از طريق يک پرواز داخلي يک ساعته به پوکت مي‌رسيد. فضا و حال و هواي پوکت کاملا توريستي است. در پوکت هيچ خبري از هياهوي شهري، ساختمانهاي بلند و اتوبان و پل نيست. اکثر هتلها هم بصورت Resort بوده و فضاي کاملا مفرحي رو براي گردشگران مهيا مي‌کنند. بنابراين در پوکت نبايد دنبال خريد سوغات و يا بازديد از محلهاي تاريخي باشيد. در عوض پوکت مرکز تفريحات ساحلي، بازديد از جزيره‌هاي اطراف، برنامه‌هاي سافاري در جنگلهاي کوهستاني، قايق‌سواري در رودخانه‌هاي خروشان (Rafting) و از اين قبيل برنامه‌هاست. علاقمندان به ديسکو نيز مي‌توانند شبها را در ديسکوهاي خانوادگي و يا در ديسکوهاي غيرخانوادگي(!) بگذرانند. در مورد غذا هم خوبه بدونيد که درپوکت همه نوع رستوران و غذا براحتي در دسترس هست. هم غذاهاي محلي و هم غذاهاي بين‌المللي.

نکته جالب توجه اينه که اين جزيره جزو مناطقي بوده که در واقعه سونامي خسارت زيادي ديد ولي الان ديگه هيچ خبري از خرابيهاي اون موقع ديده نميشه. همه چيز بهتر از قبل بازسازي و ترميم شده است

خب اول از هتل شروع ميکنم. اسم هتل ما Patong Merlin بود. يک هتل 4 ستاره در محلي مناسب که ميشد پياده به مرکز شهر رفت. فضاي داخل اطاقها و محيط داخلي هتل خيلي زيبا بود. اگرچه هتل ساحل اختصاصي نداشت ولي فاصله اون تا ساحل کمتر از 100 متر بود. يادتون باشه که اگه دنبال هتل با ساحل اختصاصي هستيد، بايد هتل 5 ستاره انتخاب کنيد ولي من توصيه نميکنم چون هتلهاي 5 ستاره در مناطق ساحلي همه خارج از شهر هستند و براي هر بار اومدن به شهر بايد هزينه تاکسي بديد.

اما يکي از برنامه‌هايي که تمامي گردشگران پوکت اون رو انتخاب ميکنن، بازديد از پارک و برنامه نمايشي تحت عنوان FantaSea هست. تشريح اين برنامه زياد راحت نيست. اين برنامه از سه مرحله اصلي تشکيل شده؛ قسمت اول گشت در مجموعه تفريحي شامل باغ حيوانات، بازيهاي تفريحي، آشنايي با سنتها و تاريخ تايلند و فيل سواري است. در مرحله بعد وارد سالن سلف سرويسي مي‌شويد که 4000 نفر ظرفيت دارد. جالبه که شماره ميز شما در زمان دريافت بليط مشخص ميشه. در اين سالن باشکوه شما کوچکترين نشانه‌اي از ناهماهنگي، صف و معطلي نمي‌بينيد. همه چيز مرتب، تميز و با کيفيت. بعد از شام هم برنامه نمايشي خيلي جالبي شروع ميشه که ترکيبي از موسيقي، نمايش سنتي،‌ سيرک، شعبده‌بازي و حرکات آکروباتيک هست. باز هم در عين نظم و ترتيب. همه چيز حساب شده و دقيق. حتي در زمان ترک مجموعه هم کوچکترين ترافيک و معطلي نداشتيم. 4000 نفر آمدند، تفريح کردند و بدون دردسر آنجا را ترک کردند. وقتي در پايان برنامه اونجا را ترک ميکرديم، ياد مهجوريت تخت جمشيد افتادم. جاي چنين برنامه‌اي در تخت جمشيد واقعا خالي است.

اما قسمت آخر اين مطلب مربوط به يک گشت يکروزه هست که ما با يک کشتي خيلي کوچک داشتيم و طي آن از طبيعت زيباي جزاير اطراف پوکت ديدن کرديم. طي روز در چهار نقطه توقف داشتيم که معروفترين آن جزيره‌اي بود که جند سال پيش محل فيلمبرداري يکي از فيلمهاي جيمز باند بوده و به همين خاطر الان به جزيره جيمز باند معروف است. همانطور که در عکسها خواهيد ديد، براي رفتن به سمت جزيره‌ها از کشتي پيدا شده و با قايقهاي کاياک به سمت جزيره مي رفتيم. هر قايق راهنماي جدا داره که وظيفه پارو زدن رو هم به عهده داشت. ضمنا ناهار رو هم بر روي کشتي خورديم. جاي شما خالي!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر